Lilla Shnofsan

måndag, juli 02, 2007

Plask och lek!

" Uuuuuu!" Kolla vilken fin bil jag hittade vid Källtorpssjön idag! Snart åker den i vattnet och jag fixar ljudeffekten: "Pums!"


Mamma och jag cyklade genom Nackareservatet och till sjön i Nacka tillsammans med Åke och hans pappa idag. Vi hade strålande varmt och fint väder och det var skönt att plaska omkring och svalka fötterna. Ja, inte bara fötterna, jag tog ett litet ofrivilligt dopp när fina bilen flöt lite för långt ifrån mig och jag trillade framåt. Men jag simmade som en liten voffsing och slapp doppa huvudet!
Åke och jag samarbetar med ett litet bygge på stranden här. Jag gräver och "pumsar" sand...

...Åke bär vatten...

...och häller ut. Och jag sköter även övervakningen av bygget som ni ser. Bra jobbat, Åke!

1 Comments:

At 9:49 em, Blogger Familjen H said...

Ser ut som ett himlans mysgt ställe Källtorpsbadet. Vi ses på onsdag!

 

Skicka en kommentar

<< Home