Lilla Shnofsan

onsdag, augusti 08, 2007

Fritidsintressen

Wow, kolla på mig! Jag sitter på "lilla sisem"! Och han heter Simson. Igår när mamma och jag var ute åkte vi förbi stallet där mamma lärde sig rida när hon var liten och sen red i en hel massa år. Hon träffade flera av hästarna som hon red då, för länge sen, de hade blivit rätt gamla men var pigga ändå. Tre av dem vi träffade var 30 år! Fast Simson var inte så gammal, så mamma hade inte träffat honom förut.

Jag gillar hästar jättemycket och vill alltid stanna och hälsa på dem jag ser. Igår sa jag till mamma att jag ville sitta på hästen också. Den tog några steg med, det kändes lite läskigt, men det var superkul! Det enda jag har pratat om sen igår är att jag har suttit på hästen. Mamma och pappa måste ju påminnas att jag gillar det så att det kanske händer igen!

Innan jag red några steg på Simson satt jag en liten kortis på Småtta, som jag också matade med ett höstrå. Lilla Småtta har mamma träffat förut, hon kommer ihåg när hon föddes och var liten fölunge.


Innan vi träffade hästarna igår var vi och badade på mamma och pappas favoritstrand. Jag håller på att bli en badgalning som pappa, tror mamma. Det är inge kul att behöva gå upp ur vattnet.


En annan liten hobby jag har är att prova åk-grejerna som brukar finnas vid affärer och så, och som ni sett mig göra innan kanske. Senaste skojset var ett tåg på Konsum i Roma.

1 Comments:

At 9:26 em, Blogger Familjen H said...

Snart får vi ses igen! Stor kram till er tre!

 

Skicka en kommentar

<< Home