Lilla Shnofsan

fredag, november 16, 2007

Ho-ho-ho-hockeyfrilla!

Kolla på mig! Igår var det invigning för min nya fina hjälm och mina skridskor! Jag var med dagmamma Eva och alla mina kompisar på Kärrtorps IP och åkte. Vi kommer gå dit en gång i veckan hela vintern. Jag ville mest titta på, men en liten stund stod jag på isen i alla fall. Ingen brådska, jag har ju hela vintern på mig att öva för att bli en ny Sonja Heine.


Jag vägrade totalt att ens prova min nya hjälm kvällen innan. Men när jag väl kom till Eva åkte den på fortare än kvickt - alla mina kompisar hade ju också sina hjälmar på - och jag tog den inte av mig förrän vi kom hem. Och då var frisyren inte den allra bästa, som ni ser...

Efter ett mysigt bad får Snobben hjälpa till att fixa frisyren!

Och i morse åkte "emlen" på igen!