Lilla Shnofsan

onsdag, april 23, 2008

Hektiska helgen

Hmm, mamma ligger visst efter lite med uppdateringarna här... Fast efter en hektisk helg har hon nog behövt vila en aning.

Vi var barnvakter för Axel och Alva nästan hela dan och hela kvällen i lördags. Så efter en hel dag av lek och med kusinerna, farfar och Annika och dessutom gammelfarfar Sture, som är med på bilden här, är det väl kanske inte så konstigt att man ser lite mör ut.

Redan till lunch i söndags var det full fart igen. Vi var bjudna hem till Nadine och Erik som flyttat till hus och fått fin trädgård. Här är Nadine, Axel, Alva och jag i fart med att plantera frön i Jonathans rabatt.

Nadine hade en fin häst att sitta på också. Och bollen gillade jag jättemycket, jag lånade den hela tiden vi var där. De hade en jätteskojig Bamsefilm också, så jag berättade för mamma sen att jag "unskar" mig den när jag fyller år, "snart fyller jag år, 3 år fyller jag artune maj".

Efter en sväng förbi farmor, som bjöd på middag, styrde vi kosan hem till Linus och Marta för dagens sista stopp. Linus bakade bullar, men vi hann inte smaka innan det var dags att åka hem och lägga sig. Jag kanske kan hjälpa Linus att baka och smaka en annan dag?
Äldre läsare kanske känner igen min klänning förresten. Jajamensan, det är min mammas dopklänning, inhandlad för 30 år sedan i år, på H&M. (Nej, mamma var ingen jättebebis, hon var 4 år när hon döptes. Därför kan jag ha den nu.)