Lilla Shnofsan

tisdag, april 06, 2010

Mera Tokyobilder

Det går som en dans!
Det här med Japan är kul! Överallt möts man av en massa människor som tittar och säger kawaii - klart man kan bjuda på en dans när en del affärer till och med nästan har scen!
Så här sent om sider (pga lite brist på internetuppkopplingar och så) kommer lite fler rapporter om första tiden i Tokyo.

Söndag i Shibuya. Där alla söndagslediga japaner också verkade befinna sig, precis samtidigt som oss... Fast häftigt ändå! Man fick liksom känna storstadspulsen på riktigt då.

Ett litet höftvick här...

...och ett litet höftvick där hann vi allt med. Bra musik i affärerna!

Förra måndagen bjöd på båtutflykt längs en flod, från Asakusa där vi bodde, neråt centrala delarna av Tokyo till.
Här poserar jag framför ett hus som ser ut som... Ja vadå? Ett skummande ölglas! Ett ölmärkes huvudkontor förstås!

Och äntligen fick jag den vinkande katten jag rest så långt för att köpa.

Båtturen slutade vid en park i centrala Tokyo. En oas på en liten egen ö, mitt i storstan!

Knotiga träd i förgrunden, höööga hus därbakom - väldigt mycket Tokyo!

Balansgång finns det alltid plats för :)

Härligt vårigt blomsterfält mitt i stan. Hur coolt som helst!

Den här första Tokyodelen av resan avslutades med en tur i Roppongi, som ni ser på skylten bakom.
Nu drar vi vidare!