Lilla Shnofsan

måndag, november 28, 2005

Kalashelg

Den här helgen har vi haft så mycket att göra att mamma och pappa inte ens haft tid att hjälpa mig skriva här på min sida. Det får bli en sammanfattning nu istället då.
I fredags var vi hos min kompis Julia och firade hennes pappa som fyllt år.

I lördags var det babysim igen. Jag dök två gånger och det gick jättebra! Det är så kul att plaska och leka i vattnet. Jag måste be morbror och moster följa med någon gång och titta på så de kan ta lite kort på mig när jag badar.
På kvällen i lördags var vi på fest igen. Min faster har fyllt 30, så vi skulle fira henne. Det var jättemycket folk där som tittade på mig. Först undrade jag om de stirrade för att jag kanske spillt när jag ätit och fått en fläck någonstans och det var den de stirrade på. Men min mamma och pappa säger att de tittar så mycket för att jag är så himla söt, och det kan ju stämma.

Igår var min mamma och pappa plötsligt väldigt pyssliga, det var visst första avdent. De pyntade en massa, satte upp lysande stjärnor och ljusstakar i alla fönster. Sen bakade de en massa gula bullar och bruna kakor och så kom farmor, farfar, kusin Axel, farbror och faster och hälsade på och hjälpte till att äta upp allt. Jag blev så trött efter allt som hänt hela helgen att jag somnade riktigt tidigt sen.