Lilla Shnofsan

lördag, april 29, 2006

Det fina i kråksången



Min mammas farmor hade några band med musik som min mamma har fått. Det var med en tant som heter Arja Saijonmaa och en farbror som heter Christer Sjögren och han sjunger andliga sånger, vad nu det är. Sen var det en till farbror som heter Samuli Sirén. Han lät ungefär som den där Sjögren, fast på ett annat språk. Min mamma sa att det inte var så jättekul musik, men det kan ju inte jag veta förrän jag fått höra. Här ser du min min när jag väl fått lyssna lite.



Min kompis Mira har varit här och lekt med mig. Vi hade jättekul och hjälptes åt att ha ut saker i hyllorna. Mamma och pappa har så mycket spännande att dra ut och titta på.
Så var vi ute och lekte också. Vi satt i sanden på lekplatsen och så fick vi gunga lite. Det var roligt! Min mormor köpte en gunga till mig när jag var en dag gammal. Den skall jag gunga i när vi är i stugan i sommar. Det ser jag fram emot.



Sen har min pappa och mamma fått dille på fåtöljer på sista tiden. Två stolar fick de hem på lika många dagar. Knasigt. Fast de var fina. Och sköna också. Det tyckte kissen med.