Lilla Shnofsan

onsdag, september 27, 2006

Det är inne att vara ute

Jaha, här står jag och tar igen mig. Med det fina vädret har det blivit mycket lek på olika lekplatser. Det är ju inte undra på att man blir lite trött och måste vila en stund. Vad är det då som gör en så trött, undrar du. Jamen gissa! Det finns ju massor med kuliga saker att göra ute. Häng med ut väl!

Här har jag hittat en urtjusig lastbil. Hur ska jag få med mig den?

Så här tror jag blir bäst - och det går undan!

Tjong! - ner i sandlådan.

Bara att klättra efter den och försöka baxa den över kanten.

Så ska man försöka lirka sig själv över kanten också. Inte riktigt lika lätt.

Så där ja.

Här har jag hittat en traktor istället och intagit en skön position på kanten.

Nu ska jag laga nåt gott. Mamma brukar gilla min sandsoppa rätt bra.

Ses vi i en låda nära dig nästa gång?