Lilla Shnofsan

onsdag, december 26, 2007

Jättekul jul! Och inte så skoj såhär efteråt.

Hurra! Så här kul är det med jul!

Jag fick öppna första paketet redan i sängen. Roliga figurer med skosnören att trä på.

Ett fint Pingutält fick jag också.

"Baja baja Kotten inte röra Esthers tält!"

Vi åkte till kusinerna för grötlunch. Det var inte lätt att få alla tre att fastna på bild samtidigt.

Efter lunchen gick vi till Axel och Alvas mormor och morfar. Där kollade vi på Kalle. Det var så spännande att jag inte hade tid att äta mina goda russin. De höll på att trilla ur skålen.

Efter Kalle och middagen kom det nån. Fast alla hade berättat vem det var som skulle komma blev jag ändå förvånad.

När värsta förvåningen lagt sig vågade jag hämta mina paket hos tomten. Men nån kram blev det inte.

Jag öppnade paket efter paket. Alla var jätteroliga och fina tyckte jag.

Innan vi åkte hem på kvällen hann Axel och jag med att leka en god stund när alla klappar var öppnade, tomten hade gått och småbarnen gått och lagt sig (Alva och kusin Gustav).

Igår lekte jag, pappa och mamma hela dagen med mina fina klappar. Vi la pärplattor, kollade på Pippifilm, lekte med legohelikoptern och massa annat skoj. Här har vi precis öppnat min fina pärlburk och skall göra halsband. Vi fick hålla till i mammas och pappas säng, för mamma kände sig krasslig. Hon har blivit tokförkyld och hostig och det började redan på julafton.

Halsbandet blev jättefint sen.

I nättras var det min tur att bli sjuk. Jag har kräkts flera gånger. Då är det skönt att få bäddas ner i soffan och få kolla på Reksio.