Lilla Shnofsan

söndag, april 27, 2008

Superkul utflykt

Igår åkte mamma, pappa och jag på en världskul heldagsutflykt!

Vart är vi då på väg, tro? Vi - och flera tusen andra som också hade fått gratisbiljetter.
Vi skulle ha åkt med Victor och hans föräldrar som fixat biljetterna till oss, men när Victors pappa blev sjuk så fick vi åka själva.

Wow!

Underbart fint väder gör nallar badsugna. (Och min pappa. Han har börjat sitt "bada-tjat" nu som brukar pågå från maj till oktober ungefär, där han tjatar om att få åka och bada i nån sjö eller nåt hav minst en gång om dagen. Han var ganska avis på björnen med andra ord...)

Här är ett av mina favorit-djur. Den här snö-"helleparden" kom riktigt nära bakom glaset. Spännande.

Den här tigern hade visst tänkt lifta från Moskva till Vladivostok.

Dagens bästa: delfinerna! De simmade i vatten som var lila, blått och rosa!

Och hoppade högt.

Efter showen kunde man gå till en annan bassäng och se hur de simmade under vattnet. De kom riktigt nära!

Inte bara riktiga djur fanns på Kolmården. Här pausar pappa och jag på varsin gigantisk betong-ejder.

Enzo, det lilla gorilla-barnet, gillade att äta.

Glassen smakade bra vid en annan fin show - den som noshörningarna bjöd på alldeles självmant i sin hage.

Kolla bara, nos mot nos i damm-moln och allt. Snyggt!

Mammas favoriter surikaterna.

Bamse bor tydligen på Kolmården och har affär där man kan handla bok och bokmärken.

Och i Bamses hus fanns en skojig rutchkana som jag och pappa åkte flera gånger. Jag gillade den men jag undrar vad pappa egentligen tyckte. Tihi!

Efter en supermysig dag var det dags att bege sig av hemåt. Hit åker vi nog snart igen, men då tar vi med oss Victor också.