Lilla Shnofsan

onsdag, augusti 30, 2006

Plocka i och ur. Mest ur.

Igår smög jag fram till skafferiet och skulle kolla lite vad som fanns. Mamma kom så klart på mig och frågade pappa: "Får hon verkligen leka med maten?" Jag tror hon menade att jag inte fick det, men pappa sa: "Ja, för mig får hon det." Bra, tänkte jag och plockade ur påsen ur flingpaketet. Det var lite knepigt att få ut det som var i, så till slut kom jag inte på något bättre sätt än att vända upp och ner på påsen. Det funkade jättebra! Alla små flingbitarna kom ur och jag kunde lätt sitta där och plocka från golvet in i munnen. Då frågade mamma igen: "Får hon verkligen leka med maten?" Pappa svarade inte så mycket, fast han mumlade lite när han sopade golvet sen.


Igår kväll höll jag på med min favoritlek just nu, "plocka-i-och-ur-leken". Vi har ett jättefint paket med Hello Kitty-tuschpennor och de är bra att leka den leken med. Jag tar ur och delar ut till mamma och pappa, tar tillbaka och stoppar ner. Jag tror de undrar, särskilt pappa, vad jag har för system när jag håller på. Men skulle jag tala om det för honom skulle det ju inte bli så kul längre! Han kan fundera lite till tycker jag.