Lilla Shnofsan

lördag, oktober 07, 2006

Buskul

Jag är bara lite snorig nu. Mamma och jag har varit inne nästan hela veckan och hittat på massa kuliga saker och busat. Här skojar jag lite med mammas penna.

Jag har målat världsfina teckningar.

Har akrobatat lite i soffan.

När man busar så mycket går det åt energi och det får man fylla på med en mellis-clementin.

"Mamma, är det den här knappen man ska trycka på för att få bort tråk-farbrorn på tvn?"

Den här tvn var mycket roligare. Det är en jätteskojig tjej därinne!

Igår var vi hemma hos farfar och Annika för att fira att min gammelfarmor fyller år idag. Jag överraskade alla - men mest mamma och pappa - med att gå 6-7 steg alldeles själv. Jag gick till min faster Lina. Sen tycker jag att det räckte med tricks för kvällen och stod som fastgjuten i backen. De kunde locka bäst de ville men mer än nåt enstaka steg bjöd jag inte på. Man får ju inte ta ut sig i onödan.

Här är lilla kusin Alva som har växt och blivit jättestor sen sist. Och hon verkar gilla sin tumme precis lika mycket som jag gillar min!

Innan vi skulle åka hem skulle jag ta på pyjamas och då passade Axel och jag på att busa ordentligt. Vi kittlade varandra och skrattade massor. Sen somnade vi kvickt i bilen på väg hem.