Lilla Shnofsan

tisdag, februari 27, 2007

Kuliga kompisar

Mjau! säger kissen. Jag har upptäckt att vi har jättefina böcker som handlar om kissemissar, och de står på precis rätt Esther-höjd så att jag kan ta dem ur hyllan själv.

Senaste veckan har jag gjort massa skojiga saker. Jag har hälsat på hemma hos Mira och där var hennes dagiskompis Melvin också och hälsade på. Vi lekte, fast mest bredvid varandra och inte så mycket med varandra.

När Melvin hade gått hem delade jag och Mira på både stol och paprika.

Så har jag varit och hälsat på en jättesöt och miniliten vovve som heter Tilda. Hon är nästan 14 år.
Tilda bor hemma hos min kompis Victor. Han och jag kollade på Alfons, lekte med lego, spelade på hans piano och så hade vi te-bjudning. Det är skojigt hemma hos Victor. Han blev lite blyg när jag kom. Han hade väntat på mig länge och stod i fönstret och tittade när vi kom, öppnade dörren och sprang sen in och gömde sig under köksbordet. Det tog en liten stund innan han vågade sig ut, men sen lekte vi och hade kul.

Sen har pappa köpt en jätteskojig grej till oss. Det var en hel massa små burkar med lera och roliga formar man kunde trycka i leran. Vi kavlade och kladdade länge igår. Det är mysigt att göra saker tillsammans med pappa.

Här trycker jag ut en liten fjäril.