Lilla Shnofsan

söndag, januari 28, 2007

Se upp i backen 10 hål i nacken!

Så här nöjd var jag när jag kom ner. Vadå kom ner, undrar du då så klart. Ja, efter mitt första åk i en pulkabacke!


Här kör jag så det ryker! Snön sprutade och vinden bet i kinderna. Jag vet att jag ser lite sammanbiten ut på bilderna, men det är för att jag är så koncentrerad. Jag skrattade en massa när jag kom ner.

Här rejsar jag mot Axel. Jag vann! Kom både snabbast ner och åkte längst. Hihi!

Efter allt åkande åt vi mellis ute. Frukt och dricka. Mumsigt.

Sen fick vi energi att ha kul en stund till. Pappa och jag gungade gungbräda med Axel och farbror Daniel.

Och så gungade vi vanliga gungor också. Lika kul vare sig det är snö eller inte!

Stackars Alva sov sig igenom hela uteturen, pulkor och gungor och allt. Men när hon vaknat och hade ätit fick hon skutta lite i hoppgungan som hon gillar så mycket. Jag tror hon var nöjd med dagen då hon också, precis som vi andra.