Lilla Shnofsan

onsdag, december 27, 2006

Julkul

Kolla, en kisse! Och den ser precis ut som min stora mjuka kisse! Den här lilla söta fick jag i ett paket på julaftons morgon.


Dagen innan det fick jag träffa min gammelmormor en stund innan hon skulle iväg och fira jul hos min A-kusin. Vi hade jättekul, här leker vi med de små slantarna i hennes plånbok.

På julafton var jag med mina kusiner Axel och Alva hos deras mormor och morfar. Här har en läskig tomtegubbe med vitt skägg kommit och jag ville inte riktigt sitta hos honom.

Bättre var det att sitta hos pappa. Han har finare skägg än tomten. Axel satt gärna hos tomten, för han hade en ficklampa som Axel tyckte var spännande. Han fick hjälpa tomten dela ut paket.

Jag fick den här fina hunden. Den går när man trycker på knapparna. Den fina väskan med prickar på fick jag också och den lade jag ner alla mina andra fina presenter i och bar omkring på sen hela kvällen.

Så fick jag en puss och lite gos av kissen när jag dagen efter lekte lite med min skojiga julklappsbondgård.

Han verkade tycka gårdens djur lät skojigt. Det tyckte jag med.