Lilla Shnofsan

fredag, november 24, 2006

Pingvin på vift

Här krattar jag så mamma inte hänger med! Det blev visst lite suddigt, men så snabb är jag. Det här var förut idag när vi var ute och lekte med mina kusiner Alva (som inte lekte så jättemycket, men tyckte det var kul att titta på) och Axel och så var Åke med också.
När vi kom in sen kunde mamma inte hitta min Pinga som jag vill ha tillsammans med Keroppi när jag ska sova. Hon letade och letade och om du hänger med hela bloggen så ska du få veta var hon till sist hittade henne.

Här hopplar Åke och Axel ända till horisonten. Synd bara att en snygg solnedgång fattades, annars hade det blivit i värsta västernstil.

Och Pinga? Mamma letade i min säng och i mammas och pappas säng. Ingen Pinga...

Alva gillade att kolla på oss stora barn.

Och Pinga? Mamma letade i lilla luckan under ugnen, bland plåtarna. Ingen Pinga...

Igår var mamma och jag och åt lunch med pappa på hans jobb. Efter maten fick jag som vanligt komma upp till tant Agneta och leka med hennes roliga saker i lådan. Det gillar jag! Snart slutar Agneta, det blir tråkigt. Jag kommer att sakna henne och hennes låda.

Och Pinga? Mamma letade under sitsen på mitt Puh-plan. Ingen Pinga...

Mamma och jag var på bibblan häromdan. Här är jag försjunken i en riktigt bra bok.

Och Pinga? Mamma letade i skafferiet. Ingen Pinga...

Pappa gillar en tant som sjunger och som heter Madonna. Jag tycker att det bästa med hennes videor är att man sitter himla bekvämt på dem.

Och Pinga? Mamma letade i lådan med vintervantar. Ingen Pinga...

Jag gillar att bära omkring på saker, här är det min pall som jag tycker ska få en ny plats. Kolla in kissen i bakgrunden också. Tihi!

Och Pinga? Mamma letade i toan... Ingen Pinga! Tur.

Innan kusinerna kom idag hjälpte jag mamma sköta snabeldraken.

Och Pinga? Mamma letade i verktygslådan i städskåpet. Ingen Pinga...

Och Pinga? Jo, till slut hittade mamma henne nertryckt i hålet i en bakform, som var gömd under en annan bakform. Jag tänte att Pinga skulle tycka det var mysigt att ligga ifred en stund, därför la jag henne där. Men hon hann komma fram i tid till att jag skulle sova i alla fall. Tur att mamma hittade henne!