Lilla Shnofsan

fredag, oktober 27, 2006

Phhhuuuuii!

Åh va fint det låter!

Men hur gör man med den här makapären?

Det här blir nog bäst - jag flöjtar och pappsen lirar munspel. Och mamma håller visst för öronen.

Kallt som tusan var det häromdagen. Värsta fleeceoverallen under galonisarna och ändå frös jag nästan till is. Burr! Kolla förresten in hur snyggt jag matchat de båda hinkarna med overallen och galonisarna och spaden med den gröna ormen på mössan. Man vill ju inte bli haffad av modepolisen så här mitt i parken.

Ikväll var vi ute och åt middag, mamma, pappa och jag. Jag fick en hel egen barnpizza med massor av svarta oliver på! Jag åt och åt och åt. Och åt och åt lite till. Och lite till.

Som om inte det var nog fick jag en egen glasspinne efter maten. Jag åt upp hela. Mums!

När min glass var slut nallade jag lite av pappas också. Sen var jag rätt mätt.

När vi kom hem lekte jag lite med kulramen jag fick idag. Kissen ville visst ha en puss av mamma medan hon tog kort på mig.