Lilla Shnofsan

lördag, oktober 21, 2006

Stentufft

Här går jag. Vart jag ska?

Jo, idag gick farmor, mamma, pappa och jag på museum. De hade massa skojiga saker att titta på och god mat.

Här har vi tagit oss till pappas favoritutställning. På den avdelningen fanns bara fullt av glänsande stenar. Här kollar vi på en som heter bergkristall.

Det fanns kuliga glasskåp som man kunde dra ut. Där i fanns det massa fina stenar i olika färger och lampor så att man kunde se att de glänste fint.

Det var lite jobbigt att kolla på alla stenar, så vi fick göra en paus efter ett tag.

Sen gick vi vidare och kollade på lite döda djur som nån hade stoppat nåt upp i sa pappa. Fast jag vet inte riktigt vad de hade stoppat i. Kanske var de som spargrisar?

Här är pappa och jag vid en bamsing till älg.

Efter museet träffade vi morbror och moster. Vi åt god mat och sen busade jag och Marta. Hihi!