Lilla Shnofsan

måndag, december 04, 2006

Bullar och mjölk

Igår var vi hemma på adventsfika hos en farbror som heter Jakob. Han jobbar på samma jobb som pappa.

Där fanns en annan farbror som hette Fredrik också. Vi var lite skeptiska till varandra i början...

Fast när vi fått bekanta oss med varandra gick det bättre. Här läser Christina och Fredrik för mig. Han läste kul, farbror Fredde, och gjorde massa skojiga ljud.

Häromdagen hittade jag en rolig väska. Får det lov att vara något? Något att dricka kanske?

I morse vaknade jag rätt tidigt och det var mörkt ute fortfarande när vi åt frukost. Det var mysigt.

Det var nog rätt bra att vakna tidigt för vi fick massa gjort idag, mamma och jag. Mamma hade bakat en hel hög mumsiga saffransbullar innan klockan ens var halv 10 och jag dansade och dansade mest hela dan idag. Och så sjöng jag lite. Mamma tycker att jag både dansar och sjunger fint.

1 Comments:

At 8:23 em, Blogger Familjen H said...

Åh, nu va det hundra år sen sist! Min papps åker till er ö nästa torsdag så då är jag å mammsen själva hemma från halv fyra om ni vill komma förbi. Eller så kan vi nästa söndag.
Jag å mamma gjorde ett släktträd till dagis idag och du är med som kompis!
Kram kram

 

Skicka en kommentar

<< Home