Lilla Shnofsan

lördag, maj 03, 2008

Lång"ledigt"

Nu när det är långhelg är det extra mycket ledigt, fast ändå har vi massor att göra. Konstigt. Det är så många vi vill hinna träffa och så många som vill träffa oss att vi har fullt upp hela helgen. I torsdags var jag och lekte med Victor. Vi pärlade lite.

Victor försökte visst visa mig hur lång hans pärlning var, men jag var så koncentrerad att jag inte märkte det.

Min mamma med kameran såg i alla fall. Fin, Victor!

Pappa och jag skulle skruva lite på balkongen igår och eftersom jag gick omkring och var nakenfis inne och det var rätt kallt ute igår fick jag klä på mig innan jag gick ut. Jag valde alldeles själv, syns det? Jag satte på mig allt helt själv också: fleecejackan, toppluvan och sandaler. Och så nakenfis under, så klart! Sandalerna åkte raskt av när jag kom ut dock. Mycket kuligare att hoppa utan.

Så var vi hos farfar och Annika och åt god mat på kvällen igår. Jag gillar att spela på farfars lilla piano. "Börnen sover, börnen sover..."

Idag hann vi med en tur till parkleken med Åke på förmiddagen. Vi delade stillastående häst...

...och häst med lite gung i.

Sen åkte vi och träffade pappas gamla lumparkompis Anders. Åkte båt till Djurgården, åt god mat, fikade och promenerade. Här har jag så klart också hittat en sten som jag tänker ta med hem.

Så fick jag en jättefin rosa hästballong inna vi åkte hem också! Jag valde så klart själv. Sen fick hästen flyga bredvid min säng när jag gick och lade mig ikväll. Mysigt.
Och imorgon ska vi på utflykt med farmor, Linus och Marta. Det ska bli kul.