Lilla Shnofsan

måndag, juni 26, 2006

Känner du Jansson?

Idag var det väldigt varmt. Mamma, pappa och jag var på stranden och lekte med lite stenar och min häst.

Under veckan som gått har vi gjort lite andra saker också.


Det har visst varit nåt som heter midsommar. Vi var hemma hos min mommo och muffa och åt massa god mat. Jag år 3 stora portioner med mommos Jansson. Jag vet inte riktigt vad det är och vad de har gjort med han som heter Jansson, men det var himla gott i alla fall.


Till efterrätt var det jordgubbar och det älskar jag!

Det äter jag nästan varje dag.

Jag har provat gammelmormors glasögon. Hur hon kan se nåt i dem är ett mysterium.

Farbror Anders har hälsat på i vår stuga.

Imorgon åker pappa hem till Stockholm för han ska gå en skuttkurs och lära sig så han kan visa andra hur de ska skutta till musik som han har valt. Det heter visst att han ska bli friskisledare. Han kommer inte hem förrän på natten på söndag. Vi kommer nog att sakna honom, mamma och jag. Men det blir extra skoj när han kommer tillbaka för då kommer Mira och hennes päron också. Det längtar vi till.

1 Comments:

At 9:01 em, Blogger Familjen H said...

Vi längtar också!

 

Skicka en kommentar

<< Home