Lilla Shnofsan

måndag, mars 12, 2007

Lilla sjuklingen

Den senaste veckan har jag varit sjuk, men glad ändå! Och så har bredbandet inte funkat så mamma har klättrat på väggarna, nästan. Tur att vi kunnat titta på mina braiga filmer då! Vi har kollat på Reksio, Pingu, Mumin och Pippi. Det kuligaste är Pippi-sången. Då dansar jag och sjunger med och när låten är slut ropar jag "Pippi!" om och om och om igen tills mamma sätter på den igen. Nu funkar i alla fall bredbandet för stunden, men vi vet inte för hur länge, så det gäller att passa på att blogga innan det försvinner igen.

Jag gillar min fina Mumin-rygga som jag fick i Helsingfors. Den går bra att bära omkring på inomhus och man kan lägga böcker och annat bra i den.

Jag har orkat med att gömma mig bakom soffan för mamma...

...och tittuta fram igen!

Här är det mitt i natten och jag har 39,7 graders feber. Jag kände mig lite seg och var inte så sugen på att dricka nåt. Det hjälpte att mina gosedjur fick dricka av vattnet först. Pinga, kaninväskan och här Keropppi.

Sen var det min tur.

Och så en gonattpuss innan vi lägger oss och sover.

Dagen efter var det knappt nån feber kvar och jag passade på att rita lite fint i mammas anteckningsbok. Nu är det bara lite snor och hosta kvar innan jag är helt bra.