Lilla Shnofsan

tisdag, april 17, 2007

Blått en liten resa

Kolla var jag är nånstans! Jag och mamma är på Gotland och hälsar på min mommo, muffa och gammelmommo Pepe. Här är jag och plockar blåsippor, vitsippor och svalört i ett vårigt änge. Mamma säger att bland det hon saknar mest från Gotland är de blåa skogarna fulla av blåsippor på våren.
Hela änget lyser blått lång väg! Så underbart!

Här är jag hemma hos Pepe och provar hennes gamla halsband. Jag kollade in hennes väsklåda också. Vi har kul ihop!

Mommo, mamma och jag var och matade fåglar i Almedalen idag. Sen var vi i lekparken och där åkte jag kana tills mamma bar mig därifrån. Det är så kul att jag inte vill sluta!

När jag sovit klart min eftermiddagslur stod mammas gamla dockvagn och väntade på mig. Mamma och mommo hade varit på vinden medan jag sov. Åh, vad jag älskar att köra vagn!

Ute i trädgården stod sen en egen kana och väntade på mig!

Sen promenerade vi runt hela kvarteret med gamla vagnen. Pinga och Pingu sov gott däri.

Så har jag ett finfint Pippitält hos mommo! Kom och hälsa på mig där nån gång! Jag tror nästan jag vill stanna här på ön, för här finns så kuliga saker. Men bara nästan, för mamma och jag längtar så efter pappa. På fredag åker vi hem till honom igen.