Lilla Shnofsan

onsdag, april 04, 2007

London

Tänk vilken tur man kan ha! Jag har ju en mormor och en muffa på Gotland som jag kan hälsa på och sen har jag en morfar och en Airi i London. Dem har jag hälsat på nu.
Här sitter morfar och jag och läser en av mina braiga Pingu-böcker.
Och här är morfars Airi. Hon var nog lite förvånad att lilla jag kunde äta så mycket mat, tror jag. Tihi!

Här äter jag, ja. Vi var på restaurang och här smaskar jag biff, pomfa, majs och sallad. Gott!

Våren har kommit mycket längre i London än här hemma. Överallt man gick blommade vackra magnoliaträd. Särskilt i Notting Hill där vi promenerade en dag. Fast ett par dagar var vädret lite trist och då passade vi på att shoppa lite, så klart. Men det hade vi nog gjort även om det var fint väder, tror jag...

Så var vi på London Zoo en dag. Det var superduperskojigt! Jag gillade den här lilla sköldpaddan och tigrarna, men allra roligast var en komodovaran! Jag och de i England kallade den för drake, fast jag uttalar det ka-ka och de säger visst dragon, men det betyder samma har pappa berättat. Den var "tooj"!

"Tooj" var också den här giraffen som var häftig tycker jag.

Vi hade tur och kom precis när girafferna skulle få mellis. Det var kul att se att de också gillar morötter!

Av morfar fick jag sen en målarbok med klistermärken som handlade om ett zoo. Det tog nästan hela flygresan att klistra in bilder och måla. Bra, tyckte både mamma, pappa och jag. Tack morfar och Airi för att vi fick komma och bo hos er några dagar! Vi ses snart igen hoppas jag.