Lilla Shnofsan

fredag, april 06, 2007

Hålla låda

Vi har fått en ny fin hylla hemma! Den måste så klart mätas så vi ser att den får plats. Var det så här du gjorde, pappa?


Titta, så fort man vänder ryggen till kommer kissen kilande!
Hallå kissen, vart tog du vägen?

Ok, jag kommer efter.

Oj, oj... Hur skall jag nu komma ut?

Så där, ute med hedern i behåll. Hur jag kom ut? Det säger jag inte. Ok, tack pappa för hjälpen...
Om du kollar läget där uppe, kissen, så mäter jag lite mer här nere.

Tråk-katten la sig att sova där uppe i hyllan. Då tröttnade jag också.

Kvar efter min framfart fanns bara lite pryttlar i lådorna. Mammas linsvätska (och hur skulle jag kunna veta att hon behövde den?), måttbandet och min målarbok, prinsen och prinsessan och pappas boardingkort från London. Bra saker att ha i en låda helt enkelt.

Och i telefonbordets låda låg Pinga och läste pappas bok "I döda språks sällskap". Undrar om hon tycker den är lika bra som pappa tycker att den är?