Lilla Shnofsan

tisdag, juni 05, 2007

Mycket gjort på sistone

Sista tiden har vi gjort massa saker, och det borde därför ligga extra mycket ute på bloggen om det. Tyvärr funkar fortfarande inte bredbandet och det går inte att lägga upp några bilder, så ni får nöja er med att jag berättar.

Vi har hunnit vara på Gotland en sväng och gått på begravning. Gammelfarmors ("Pu-pa Bo-Ja"s) man Munde har dött och vi åkte ner för att säga hejdå. Vi träffade massa släktingar och bodde en natt hos mammas faster Ingrid.
Vi passade så klart också på att hälsa på gammelmormor Peppe och hon och jag lekte och hade jätteskoj. Precis som vanligt alltså.

Mamma och jag var barnvakter för lilla kusin Alva en dag när både faster och farbror var tvungna att jobba. Jag tyckte det var jätteskoj och tycker nog vi kan barnvakta henne snart igen.

Vi har varit på pappas kusin Miras student och då träffade jag min första A-kusin på pappas sida, lilla Ella, för första gången. Söt. Bebisar är kuliga.

Så här års är det inte bara jag som har födelsedag. Alla mina kompisar i barngruppen fyller så klart också år nu och i lördags hade vi gemensamt kalas, precis som förra året. Det var inte bara jag som hade växt en massa! Hoppas vi ses snart igen, om inte annat får vi väl ha kalas om ett år då.

Födelsedagar har också moster Marta och mamma haft och dem firade vi idag. Jag gillar "tåta".

Annars försöker vi hinna med att mysa, jag busar med Kotten, dansar mycket till mammas braiga musik, vi har haft cykelutflykt med picknick vid en sjö, farmor har hälsat på, jag har varit på prommis på Djurgården med faffa och Ki-Ka och lärt mig säga "tat bil". Taxibil, förstås!